Заморозка хлібобулочних виробів стала справжнім світовим трендом хлібопекарської галузі. В Україні ми вже давно звикли до готового листкового тіста і напівфабрикатів, проте заморожені хліб та здоба все ж лишаються чимось справді новим. З 2021 року ми на «Рум’янці» активно займаємось розвитком лінійки замороженої продукції. Технологія швидкої заморозки дає можливість доставляти якісний смачний хліб та здобу не лише у будь-який куточок України, а й за її межі.
Ми попросили наших технологів та інженерну службу розповісти про технології швидкої та шокової заморозки, наше обладнання та особливості лінійки заморожених продуктів ТМ «Рум’янець». Запрошуємо на віртуальну екскурсію нашим цехом замороженої продукції.
Технологія швидкої та шокової заморозки
Основне завдання швидкої заморозки – збільшити термін придатності готових або напівготових продуктів, не втративши при цьому їх смакових, якісних і поживних властивостей.
Сутність технології швидкого заморожування полягає в тому, що тістову заготовку або готовий на 80-100% продукт піддають швидкому охолодженню. Температура продукту стрімко знижується, а рідина, що міститься у продуктах, перетворюється у дрібні кристалики льоду. У результаті клітинні мембрани продукту не руйнуються, тож зберігають текстуру, смак та склад виробу.
За технологією швидкої заморозки охолодження продуктів триває близько 2-3 годин та відбувається за спеціальною схемою:
- З +16℃ до 0℃ – етап охолодження продукції та її підготовка до заморожування.
- З 0℃ до -10℃ – етап кристалізації рідини у продукті.
- До -18 ℃ – повне замороження продукту.
За технологією шокової заморозки схема зниження температури подібна, проте на останньому етапі продукт піддається заморожуванню за температури вище -18℃.
Хліб та інша випічка, заморожені методами швидкої або шокової заморозки, здатні зберігати свіжість до 180 днів. А найголовніше те, що протягом цього часу зберігаються до 90% усіх корисних речовин, які містяться у продуктах.
Обладнання
На нашому виробництві замороження продуктів відбувається за допомогою сучасного високотехнологічного обладнання. Сьогодні ми маємо одну спеціальну морозильну камеру на виробництві та облаштований цех з морозильними камерами в логістичному центрі. Якість морозильного обладнання відіграє надзвичайно важливу роль, адже саме воно забезпечує правильний процес швидкого заморожування та подальше належне зберігання продуктів. Морозильне обладнання, встановлене на нашому виробництві, має комплектацію від надійних європейських виробників, зокрема Gunter (Німеччина), Tecumseh (Франція) тощо.
Логістика замороженої продукції також потребує дотримання особливих умов. Ми здійснюємо доставку такої продукції спеціальними машинами-рефрежераторами, які підтримують необхідну температуру при транспортуванні.
Лінійка замороженої продукції ТМ «Рум’янець»
Технологія швидкого заморожування дозволяє виготовляти та заморожувати продукти на різних етапах готовності. Так, наприклад, в асортименті ТМ «Рум’янець» наразі є три види швидкозаморожених продуктів:
- Заморожені продукти готові на 100% (потребують виключно дефростації). Наприклад, донати чи завиванці.
- Заморожені продукти готові на 90% (на допікання). До цієї категорії відноситься лінійка наших заморожених хлібів. Усі наші продукти мають натуральний склад, за який нині споживачі так цінують крафтовий хліб. Практично всі хліби ТМ виготовляються на заварках і заквасках. Щоб приготувати такий буханець з нуля, потрібно витратити щонайменше 5-6 годин та мати відповідний кваліфікований персонал. У той час як на допікання на 90% готового замороженого хліба необхідно витратити 10-15 хв.
- Тістові заготовки (потребують випікання). Ця категорія продуктів користується особливою популярністю в сегменті HoReCa. Яскравим прикладом будуть тістові заготовки круасанів. Сучасні заклади воліють пригощати своїх клієнтів круасанами, випеченими на власній кухні, а використання тістових заготовок значно оптимізує цей процес.
З повним переліком нашої замороженої продукції Ви можете ознайомитись у каталозі.
Основні переваги використання заморожених хлібобулочних виробів:
- мінімальні інвестиції в обладнання та додаткові приміщення для виготовлення хлібобулочної продукції;
- можливість розширити свій асортимент/меню смачною випічкою «щойно з печі», яка нині стрімко набирає популярності;
- висока якість заморожених продуктів та унікальні рецептури;
- широка лінійка крафтових високорецептурних продуктів дає можливість обрати саме ті продукти, які максимально відповідатимуть стилю і гастрономічному напрямку вашого закладу/торгової точки;
- зменшення кількості нереалізованих залишків, адже продукти можна доготовувати відповідно до темпів їх продажу, тощо.
Завдяки замороженій продукції у вашому закладі завжди буде свіжий продукт на полиці та чаруватиме неймовірний запах апетитної смачної випічки!